Sunday, 30 September 2012

innALLAHhamaaNa

Assalamualaikum ,, kaifa halukum ya asdikoii ,, hehe (tst ckp arab jap )
dah hampir sebulan rasanya tak update kat blogg nie .
Disebabkan hari nie kelas batal so aQ akn meluangkan sedikit masa utk menulis ,,

MUSIBAH @ UJIAN @ DUGAAN
Setiap musibah yang Allah berikan kepada kita , pasti ada sebab munababnya
Dan siapalah kita untuk menghalangnya daripada terus berlaku
kerana kita hanya manusia biasa yang tidak pernah terlepas daripada ujian daripada Allah ..
apa erti sebuah kehidupan tanpa adanya cabaran . rigth ?

Ingatlah setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya ,
Allah tidak akan memberi sesuatu musibah melibihi tahap kekuatan kita
maksudnya disini Allah akan uji kita mengikut tahap kesabaran dan kekuatan kita
So ,, jangan lah kita fikir kita tidak mampu mengatasi ujian yang diberi oleh Allah .
Berdoalah kepadanya meminta pertolongan serta bersabarlah kerana
dalam Al-Quran ada mneyatakan " innallah hama sobirin "
Ada orang cakap kadang kala Allah bagi kita ujian yang besar supaya kita dekat dengn dia dan mungkin juga sebab dia rindu nak dengar suara kita memohon doa serta kemaafan kepadaNYA .


Kita hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukan segalanya .
Kerana perancangan Allah itu lagi hebat daripada perancangan manusia ,
Jadi apa gunanya bersedih , jika kesedihan itu hanya mampu melemahkan kita ?
Yakinlah dengan pertolonganNYa

"Tak semua DUKa itu DERITA
Tak semua KECEWA itu SENGSARA
kerana disebalik DUKA dan KECEWA
ada KEBAHAGIAN daripada yang ESA"




Dan aku juga tak lepas dari diuji , dah hampir seminggu aku fikirkannya
Tak tahu la nak teruskan ambik course nie ataupun tukar course lain
Apa yang pasti aku dah tak sanggup nak lukakan harapan mak aku 
Mak aku sangat2 berharap aku akan ke Jordan sebab dulu dia pun dapat tawaran untuk ke sana 
tapi terpaksa tolak sebab aki aku tak bagi ,
So sekarang bila aku dapat tawaran nie dia gembira sangat ,
Dan aku akan cuba sedaya upaya aku untuk merialisasikan impian kedua ibubapa ku dan semestinya impian aku juga ^__^ 
Kadang aku rasa ok jew kat sini tapi ada masanya aku rasa down gila,gila,gila

SEBAB ? 
  • Bahasa Arab ku yang biasa2 sahaja (so kene improve kan lagi >_<  )
  • Seseorang , Dia membuatkan aku rasa down kat sini , cara dia pandang aku nie macam aku nie tak layak sangat ada kat sini ! huh  
  • Asrama ! aku sendiri pun tak tahulah kenapa aku begitu alergi dengan kehidupan di asrama 
Apa-apa pun INSYAllAh aku akan cuba atasi semua itU ,






 
  



Sunday, 2 September 2012

dear awak

AWAK ,,

Saya tak tau nak mulakan macam mana , tapi saya nak awak tau tentang nie. Saya nak awak tau dari saya sendiri dan bukannya dari orang lain dan saya tak kisah apa jawapan awak nanti yang penting bagi saya , saya berani cakap kat awak dan awak tau . Itu dah cukup buat saya .

AWAK ,,

Saya suka awak ! awak mesti tak percayakan ..huhuhu saya pun tak sangka macam mana saya boleh sukakan awak .Agak2 ape reaksi awak kalau taw perasaan sy nie ea? Saya sanggup tunggu awak kalau awak pun suka saya juga . Tapi saya taw mende tu mustahil kan .


AWAK ,,


Saya ingat lgi masa hari pertama pendaftaran kita kat sini , saya betul2 tak sangka saya jumpa awak lagi huhu .. tapi 3 bulan lepas tue saya pindah ,masa tue saya rasa sedih sangat2 dan menyesal pindah huhu . Tapi sebulan lepas tue saya juma awak kat tempat temuduga . Awak nampak betul2 terkejut sebab saya pun datang temuduga tue ,yew la saya taw la saya nie tak sepandai awak kan ..Tapi saya happy sbb dpt jumpa awak semula .


AWAK ,,

Tak lama lagi awak nak pergi dah , pergi jauh tinggalkan saya kat sini . Semoga awak ok2 jew duduk kat sane nanti ea . Ingat lagi tak dulu saya pernah cakap "lepas hbs nie ko jgn igt aq dah taw meskipun nama aq "
tp sekarang saya nak cakap " hrp2 awk igt saya nie lagi ea " .Saya harap saya dapat jumpa awak lagi 3 tahun atau mungkin 6 tahun lagi .Selamat maju jaya  awak :-)


p/s : mesti tertanya2 siapa kan ?  haza siir bainani wabaina allah fakod ..huhu
       SABABNYA ,,,
 tapi tak mengharapkan sangat pun . Dia terlalu baik untuk aq yg tdk berapa nak baik nie huhu . Ape pun aq harap dia jumpa org yg dia sayang dan boleh jaga dia . Aq ? aq gembira kalau dia pun gembira ..SekiAn ..